mrskarin913: Glimt fra "fortiden".

ccDOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> mrskarin913: Glimt fra "fortiden".

onsdag, juli 12, 2006

Glimt fra "fortiden".



Her i sommervarmen kan du måske tro jeg har fået solstik, men nej, dette er ikke tilfældet.

Jeg kom lige til at tænke nogle"FÅ" år tilbage i mit liv helt præcis til juni 1981, hvor jeg var ude at flyve i et motorsvævefly over Vestjylland med min søn. (Nu er scanneren jo god at have).

Det var noget han godt kunne lide, så meget at han selv som 14 årige begyndte at tage timer i at svæveflyve uden motor.

Som 16 årige fik han et bevis på at have bestået alle de prøver ved luftfartsvæsnet. I kan tro vi fik mange gode "snak" i hjemmet, når Kenneth undrendede argumenterede for, at det var et sjovt samfund, som ikke ville tillade at han kørte bil, når han gerne måtte flyve i et fly uden motor hen over hovedet på alt og alle? Ja! hvad siger man så til dette. Han havde fulgt alle regler og kunne frit flyve rundt i verden og deltage i konkurrencer m.m. Hvilket han også gjorde.

Det er sjovt, at se de gamle "billeder"her har Kenneth også hans sovedyr og følgesvend Nuser med oppe at flyve, ligesom hans søn har "Hønen Emma" med på hans første flyvetur. På en måde kan man se, at nogle ting ubevidst går i ring i slægten*G*. (Det er ærgeligt, når jeg er yderst på bænken*G*).

Det var lige et par flyvske tanker her i varmen, hvor det måske var dejligt at flyve op til skyerne og stikke hånden ud af vinduet og mærke den fortættede sky.

5 Comments:

  • At 5:41 PM, Blogger asterix915 said…

    Hej Karin

    Ja, som tiden går, eller som tiden flyver skulle jeg nok hellere skrive *ss*. 25 sommer er gået, men det kan jo ikke ses. Og som du skriver i dit tidligere indlæg, så har sin søn, nu taget sin egen søn med op og flyve. Så måske han også får det ind under huden, og selv begynder at flyve engang, hvem ved???

    God sommerferie til dig og familien.

    Lone

     
  • At 8:46 PM, Blogger mrskarin913 said…

    Hejsa Lone.

    Vi havde besøg af den lille familie i dag, og de de bare dejlige.

    Samtalen kom selvfølgelig ind på deres husombygning m.m. og det vigtigste flyvningen, og den flyver - som Lasse fik hans første tur - i er lige nu på værksted, så den kan de ikke flyve i, og Kenneths eget fly er et enpersonersfly som lige for tiden er pakket væk i en transportvogn. Den kære tid!!!!!

     
  • At 8:47 PM, Blogger mrskarin913 said…

    Kære Lone tak for hilsen, vi er hjemme i de næste uger, hvis du kommer forbi. Så giver jeg kaffe, endda uden vi skal snakke opgaver til seminariet, var det ikke noget????

     
  • At 5:54 PM, Blogger asterix915 said…

    Hej Karin

    Jo, tak bare ikke kaffe, det ved du godt jeg ikke kan lide *ss*.

    Men et glas rødvin ville ikke være af vejen. Hvornår skal jeg komme.

    Lone

     
  • At 6:40 PM, Blogger mrskarin913 said…

    Hej Lone.

    Jeg troede du drikker kaffe om morgenen og ved festlige lejligheder.

    Nå det slipper du for at drikke, og vi må mødes.

     

Send en kommentar

<< Home