mrskarin913: Klassisk musik.

ccDOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> mrskarin913: Klassisk musik.

søndag, februar 19, 2006

Klassisk musik.

Her i disse melodi grand prix tider kan jeg lade være med at tænke på, at det er en dejlig måde for mange børnefamilier at samles og høre musik. Uden at det skal misforståes, er det dejlig populærmusik til glæde for mange mennesker.

I vores familie har begge vores børn fået mulighed for at lære at spille på et instrument efter eget valg.
Jeg mener nemlig, at man hjælper sit barn godt på vej i livet, ved at give det mulighed for at tilegne sig færdigheder inden for den klassiske verden.

At spille musik er at lære at tale et musisksprog, som man kan dele med andre. Det kan være til nytte og glæde mange gange i livet, at kunne læse noder, at høre toner og at kunne være en del af et musisk fællesskab.

Når mine børn har modtaget undervisning i et instrument, har jeg oplevet, at de i en tidlig alder har skærpet deres koncentration, og deres indlæring har været oppe i gear. Når de har fået ene undervisning i ca. ½ time, har de faktisk været på hårdt arbejde. Bagefter når de er sammen med de andre børn, som de har spillet i orkester med, kan man se det fællesskab de kære børn formår at danne. Dette synes jeg er skønt at opleve.

I musikken møder børnene også, at detaljerne har betydning, samt omhuen med det man har med at gøre betyder noget. Det man bidrager med til orkesteret, betyder noget for de andre og for det fælles resultat. Børnene ser ofte op til andre musikere, og noget der kan fremme fællesskabet, hos orkestermedlemmerne er, når de er på rejse sammen, samt ikke at glemme de forskellige musik lejre og weekend de er på. Der hygges, og der ventes på sådan en tur.

1 Comments:

  • At 6:37 PM, Blogger mrskarin913 said…

    Hej Ditte.

    Tak for din søde hilsen, det er hyggeligt at du har fundet vej til min blog.

     

Send en kommentar

<< Home