mrskarin913: luft under vingerne.

ccDOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> mrskarin913: luft under vingerne.

onsdag, oktober 24, 2007

luft under vingerne.



En dejlig efterårs dag var der tid til at få lidt luft under vingerne. Søren inviterede på en flyvetur hen over Bolhede imellem Esbjerg og Grindsted.

Det var virkelig dejlig igen at flyve en tur med Søren, vi blev slæbt op i luften efter et motorfly i en stålveire og kom op i højden. Da vi havde sluppet motorflyet, var det bare med at nyde udsigten og stilheden, det var kun vindens og flyveradioen der gav lidt lyd. Der var nu mulighed for at komme tæt på fuglene og deres oplevelser med at flyve termik. Uden motor og ved vindens opdrift svæver vi stille og rolig omkring og nyder den smukke udsigt.

Det er 30 år siden jeg første gang fløj en tur med Søren, og igennem årene har jeg fået mange gode oplevelser. Jeg er dog mest til flyvning i rolig vejr og en erfaren mand ved rorpinden hjælper også på lysten til at stige ombord i et "stålstel med lærred". Jeg nåede dog at tænke, om jeg havde en chance for at komme ud af flyet og trække faldskærmen hvis uheldet var ude. Efter vi var landet, tog vores datter dette biled med hendes mobil, og jeg er overrasket over billedets kvalitet.

Bestemt en dejlig oplevelse at slutte svæveflyversæsonen af på.

Etiketter:

2 Comments:

  • At 12:12 PM, Blogger anjoe said…

    Uhh, der er godt nok ikke megen plads i sådan et svævefly. Jeg skulle vist ha' en del samtaler med mig selv, førend jeg turde prøve. Men det er fascinerende at iagttage flyene i luften, fordi de er lydløse ;-)

    Rigtig god weekend ønskes du og din familie...

     
  • At 2:16 PM, Blogger mrskarin913 said…

    Du har bestemt ret -der er ikke meget plads i et svævefly, men utroligt fascinerende at svæve oppe under skyerne.

    Jeg har dog aldrig haft mod på at lære det selv, men tager gerne med på en tur.

    Har du lyst kan, du jo prøve det en dag?

     

Send en kommentar

<< Home