mrskarin913: Weblog.

ccDOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> mrskarin913: Weblog.

tirsdag, januar 30, 2007

Weblog.

Her i landet er weblog i dag et ord, som vi har fået kendskab til og anvendes i den daglige hverdag. Vi skal dog ikke så langt tilbage i tiden, hvor dette ord ikke var så brugt i min og mine venners hverdag.
Jeg mødte det første gang for et par år siden, hvor jeg på Haderslev Seminarium(Cvu-Sønderjylland) fik undervisning i multimedie. Det var virkelig en ny verden, der ventede mig og jeg må sige, at jeg greb den straks.

I dag har jeg læst, at der er undersøgelser, der tyder på at omkring 20.000 har en weblog, og der kommer hver dag nye til.
Der blogs om alt fra udenrigspolitik til private problemer og blomster, ja jeg har selv i to af mine studiefag på seminariet anvendt blogs til mine studier. Dette har jeg oplevet som en succes, både personligt og bestemt som en stor fordel, at alle studerende kunne se og lærer af hinandens viden, som vi kunne følge via vores blogs.
I dag bruger jeg at slappe af med et krus te og en rundtur på forskellige blogs, som- jeg syntes - er en slags demokraties stemme, idet at alle kan skrive det, de ønsker på deres blog.

2 Comments:

  • At 8:03 PM, Blogger lis faurholt said…

    Jeg ser dig lige for mig - på blogrundtur med tekoppen i hånden - god måde at stresse lidt af fra.... som jeg ser en KOL eksamen, der nærmer sig ;)

     
  • At 8:47 AM, Blogger mrskarin913 said…

    Hej Lis.

    Hyggeligt at du lige kikker herind, som du nævner, er der en KOL eksamen i vente.
    Jeg er ved at glæde mig til at afslutte kol, som er et spændende fag. Jeg er ved at forberede en mediator sammen med Lone, som jeg går til eksamen med. Vi har et godt samarbejde, og vi har forskellige svage og stærke sider.
    Vi kender Casper godt, og ser frem til at prøve at gå op i hans fag.
    Så lige nu er det kort jeg laver, til at støtte mig lidt til, men det ender sikkert, som det plejer, at de ikke er så nødvendige.
    Et frisk pust fra det vilde vest.

     

Send en kommentar

<< Home